Saturday, February 20, 2010

family vs friends

uhuhu..pelik tak tajuk aku niey..btw, tulip..aku tak berkesempatan lagi nak tengok YOU'RE BEAUTIFUL.. tapi takpe.. takkan lari gunung dikejar.. ye tak? ^^ nah, aku da post skit gambo dowg walaupun aku rasa tulip maybe dah ada gambar2 niey.. special for you and ANJELL fans..!!


okey, back to my topik..kenapa aku pilih tajuk niey ekk..sebenarnya aku just nak luahkan rasa hati..mana tahu boleh tukar2 pendapat.. FAMILY or FRIEND? mana lebih penting or dua-dua penting.. yelah, tanpa family siapalah kita and also maybe tanpa kawan siapalah kita..

FAMILY ..keluarga..korang pernah tak rasa awkward dengan family sendiri tak kiralah family jarak jauh ke dekat ke cam pak cik, mak cik, sepupu or even datuk or nenek? u know what girls, aku ada problem tuelah.. aku tak tahu kenapa or maybe i know tapi aku nak nafikan jugak..kekadang aku malu nak berdepan dengan datuk aku, pak cik aku or my aunt sendiri.. but why? diaorang juga my family right? mungkin aku sudah biasa duduk sowg kot, yelah, anak tunggal katakan..so, masa sepupu aku balik, aku selalu akan masuk bilik, duk sensowg buat kerja aku sendiri..walaupun aku rasa benda tue tak mengganggu orang pun coz aku wat hal sendiri but, kekadang still rasa diri nie tak berguna..tak reti nak bercampur dengan orang..serious!! aku rasa memang aku susah nak kamcing dengan orang..too bad! susah sangat.. aiyooo...tension dengan diri sendiri kekadang tapi lepas lelama, baru ada topik nak dibincang or nak dibualkan..susah sangat ke? aku rasa aku kena pergi kelas komunikasilah..tolong aku! tapi tapi, aku lebih suka wat hal sendiri.. hahaha.. tak payah nak kacau orang.. betul tak? hidup sendirian memang sunyikan..aku rasa benda tue kekadang je time bila berdepan dengan orang tapi kalau aku sensorang je..no one and leave me alone with my handphone or laptop..hehe..mana nak rasa sunyi coz semua my oppa(s) temankan aku sentiasa..lalala.. gomawo!! ^^ korang selalu luah perasaan dengan family tak? aku tak pun or maybe kekadang.. tue pun boleh kira peratus dia lebih kurang 1% maybe..too bad! bukannya family tak boleh nak faham dengan problem kita or what just because rasa segan saja..kita nie bebudak lagi..hehe..remajalah katakan.. cehh..rasa malu tue cukup menebal dalam jiwa..aku sayang my grandpa, grandmother, my aunt, my uncle and especially my beloved mum tapi aku rasa aku tak pernah nak luahkan..aku rasa aku selalu tunjuk sikap yang aku cam ambil endah tak endah dengan dowang..entah apa aku rasa dalam diri nie..tapi still I love them very much..terutama my mum of course..aku cam malu nak tunjukkan kasih sayang kat my mum or my grandpa yang aku rasa cukup sayang kat aku.. kekadang aku takut dowang rasa dowang tak dihargai bila aku cam tak dengar cakap dowang tapi dalam hati..no one can replace them in my heart... aku selalu berangan, aku kan tak reti nak tunjukkan kasih sayang pada my family, so aku akan tulis di blog nie or inside my diary..maybe masa aku mati, diorang baca nie semua and know how much I love them...hehehe..korang da cadangan camna nak menunjukkan kasih sayang kepada our family coz aku rasa aku selalu tunjukkan my love lebih kepada my friends.. huhu..**

FRIENDS or chingku in hangul.. what can I say?.. aku rasa kekadang aku agak melebihkan kawan coz aku rasa aku boleh serasi dengan kawan..kawan bagi aku, kita mempunyai minat, interest, impian yang sama mungkin..aku selalu luah perasaan kat kawankan.. korang pun tahu perangai aku macam mana..aku rasa aku boleh jadi kawan seseorang bila kami mempunyai minat yang sama..sebagai contoh..huhu.. aku rasa aku boleh kawan dengan hajar coz kami ada minat yang sama so kami boleh kongsi watever about our interest..secara tidak langsung.. dari mempunyai minat yang sama kami terus jadi kawan yang boleh meluahkan perasaan masing2 tapi aku rasa aku yang asyik kacau dia dengan sms aku yang entah apa-apa..haha..cian ko hajar..nama pun kawankan..siapa suruh kawan dengan aku? hehe..walaupun aku agak terkejut about our "meeting'' tapi aku rsa dia maybe kena join sekali..yelah, takut nanti orang kata apa pulak tak join..entahlah..hanya Dia yang Maha Mengetahui..yang lepas biar lepas..kita berdepan dengan masalah yang baru pula..kekadang aku rasa aku lebih bahagia hidup dengan kawan dari keluarga..betul ke apa yang aky rasa nie? tentu tidak bukan..jika kawan dah buang kita, mesti kita pergi balik pada keluarga..tapi jika keluarga buang kita? kita pergi pada kawan kan? tapi pepatah ada mengatakan "air dicincang takkan putus"..macam novel Cinta Kau Dan Aku.. walaupun Farish bara gila2 kat adik dia si Farah..yang jahat tahap cipan tue..sanggup musnahkan rumahtangga abang kandung sendiri..tapi lama2 lepas Farah dah insaf, dia dapat terima balik..tapi selalunya manusia akan terima sumone tue pabila dia dah ditimpa accident or watever..ala, crita cenggini takkan korang tak tahu..ye tak? hehe..hidup manusia macam itulah.. tak boleh nak nafi.. ^^

cuba kalau family korang ada buat salah, korang tegur macam mana ekk? aku kekadang nak tegur depan takut, so aku cakap belakang tapi as usual..lepas aku cakap, aku cover lah balik...lalala..tapikan, kalau kawan wat salah ke apa ke, aku boleh je tegur dengan cara baik or gentle..hikhik..nape ek aku pilih kasih? aiyooo.. ** nak tegur family takut kata kita ni terlebih pandai pulak..entahlah..memang aku kena masuk kelas komunikasi niey.. ada sesiapa nak tawar?? huhu..

so, konklusinya..dua-dua ada baik dan buruknya..yang penting kita kena pandai jaga hati semua..ye tak? walaupun memang susah untuk kita mengharap semua orang akan suka pada kita..tapi kita cuba sajalah..just try..kalau tak boleh, nak buat macam mana..bukan dia seorang saja yang ada dalam dunia nie..berjuta-juta orang..dan ada di antaranya yang masih sayang pada kitakan..hehe..relevan ke apa yang aku cakap niey??

~nak masukkan jugak..about my oppa(s).. aku suka lagu sorry sorry -answer SuJu..nak crita pasal apa ekk..hehe..lagu tuekan, diorang minta maaf sebab jatuh hati kat kita.. uhuk.. ^^ korang rasa best tak bila guys cakap "i'm sorry but cant help myself falling for you"... *melt* *faint*.. LOL..gila!! bestnyer..hahaha..poyoooo.. SUPER JUNIOR oppas..saranghamnida!!!

find a guy who calls you beautiful instead of hot, who call you back when you hang up on him, who will lie under the stars and listen to your heartbeat, or will stay awake just to watch you sleep...wait for the boy who kisses your forehead, who wants to show you off to the world when you are in sweats, who holds your hand in front of his friends, who thinks you are just pretty without makeup on.. one who is constantly remainding you of how much he cares and how lucky he is to have you....the one who turns to his friends and says , "thats her"....

p/s : aku ingat nak post sini every day kalau tak ada aral melintang..takda topik pun tak pe..aku post jew pa yang aku nak..even just one picture..hehe..jgn marah ekk.. ^^

No comments:

Post a Comment