Sunday, February 28, 2010

..emmm..it's coming..~~

eemm...
i called my friend juz now..
we talked 4 about 20 mins..
he was having his break..
well..being a plknese is not that easy..
but i blieve..he enjoys his life..lalala~~

"weh..ko taw tak..aku ader jumpak sorang budak
perempuan nih..baik gila..kawan aku ske kat dya..
pastu mntak aku rapatkan diorang.."

"owh..kira mnat dkat gurl yg sme lah ni..??hahaha~~
nape..??nak mntak nasehat aku ker..??lalala~~"

"bley gak..hehe~~"

aku pown kasi la nasehat2 yg aku pown tak tahu
relevan ke tak..haha~~pastu..tetibe dya tnya..
"result kluar bila ek..??"

"ntah la..16/3 kot..2 hari lpas ko bebas dari PLKN..haha~~"

then..i realized..16 MARCH is juz around da corner..
2 weeks from today..

16 by duncan.

mula la rasa tak sedap duduk..
em...tp aku yakin kite sume bley skor..INSYA ALLAH..
doakan lah yek...agar kitorang redha dengan setiap keputusan..
sume yg terjadi ader HIKMAHnyer..
sesungguhnya..DIA mengetahui segala-galanya..

p/s : dialog kat atas tu tak der kena mngena pown..saje..nak kasi panjang..hahaha~~

td pagi..aku dan sepupuku pegi DEWAN MELLineum (btol ke eja...??lantak ar..huhu~~)
ader pameran JOM MASUK U..
manusia..ya ALLAH..tak yah cakap..punyer ramai...penuh dgn bebudak skolah..
*mentang2 la dah abes skola..lalala~~ tak lama pown pegi sana..
tapi sempat jgak la merayap kat beberapa booth..
byk weh...tgk..punya la banyak peluang nak blaja..tp..klu lepas ni..
korang amek kputusan tak nak smbung blaja..
AMATLAH RUGI golongan korang nih..
apepown..kena tggu result SPM kluar dulu...
kitorang doakan korang sume yg tgh tggu result tu..dapat kputusan yg TERBAIK...
jom amiiin sesama...AMIIIN....

Saturday, February 27, 2010

bersihkan hati, muhasabah diri..

salam maulidur rasul... bersempena kelahiran nabi tercinta kita , Nabi Muhammad SAW pada 12 Rabiulawal 1431 H, bersamaan 26 Februari 2010, marilah kita sama muhasabah diri, lipatgandakan lah amalan kebaikan kita, jadikan tujuh sunah rasullullah sebagai amalan harian kita...dan insyaallah mati kita dlm keadaan khusnul khatimah... aminn...
jadi hari nie, zea nak share satu crita yang zea dapat drpd buku Diari Nabi Muhammad S.A.W..
tapi crita nie,dh edit skit.. maksud still sama..

alkisahnya bermula begini..
Di sebuah rumah yang besar lagi mewah, tinggal sepasang suami isteri. Suatu hari, ketika mereka sedang enak menjamu selera, tiba2 datang seorang pengemis ke rumah mereka.. Si isteri yang berhati mulia ini berasa kasihan dengan nasib si pengemis dan berhasrat untuk memberi sedikit makanan kepada si pengemis. Lalu si isteri meminta kebenaran si suami untuk memberi makanan kepada si pengemis.. Namun, ternyata sikap si suami jauh berbeza dengan sikap si isteri.. Si suami naik angin.

"tak payah, halau je pengemis tu!" kata si suami.

Dengan hati yang berat, si isteri pun menurut perintah suaminya.. Tidak lama selepas peristiwa itu berlaku, syarikat besar milik si suami jatuh bankrup.. Disebabkan sikap mereka yang jauh berbeza, si suami dan isteri tadi seringkali bergaduh dan akirnya mereka bercerai.. Tidak lama kemudian, si isteri tadi berkahwin dengan seorang ahli perniagaan kota. Mereka hidup aman bahagia.. Pada suatu hari, ketika si isteri dan suaminya sedang menjamu selera, tiba2 datang seorang pengemis ke rumah mereka.. Si isteri meminta kebenaran suaminya untuk menghulurkan sedikit makanan buat si pengemis tadi..
" Ya, berilah sedikit makanan kepada si pengemis itu, mesti dia sedang lapar," jawab suaminya..
Sekembalinya si isteri, suaminya berasa hairan apabila melihat si isteri menangis teresak-esak..
"Mengapakah kamu menangis, isteriku?" tanya si suami dengan hati yang bimbang..
" Wahai suamiku, sesungguhnya si pengemis yang singgah di rumah kita sebentar tadi adalah bekas suamiku," jawab si isteri dalam sedu..
" Adakah kamu tahu siapakah suamimu?? akulah pengemis yang dihalaunya dahulu.." jawab si suami..

* so, the moral of this story:
- jangan lah kita bermegah dengan harta dunia yang kita miliki sekarang, kerana ia hanyalah bersifat sementara..
- ingatlah, walaupun mempunyai harta dunia, setinggi gunung, seluas lautan, tetapi jiwa kosong dengan iman dan
takwa, hidup tidak akan diberkati Allah..
- jangan berkira ataupun berat hati untuk melakukan kabaikan, kerana Allah itu Maha Adil lagi Pemurah, setiap
kebaikan pasti dibalas kebaikan oleh Allah..

SAMA2LAH KITA HAYATI VIDEO DI BAWAH.. Yg baik datangnya dari Allah, dan yang kurang itu daripada kelemahan zea sendiri..





video

Friday, February 26, 2010

membalas hamparan RED CARPET

we

flowers

would

like

to welcome

our

new

................................
(pikir la sniri..lalala~~)

jemput masuk mengadap

abang

A2Z

AA:)

seeker

chaos

fye

p/s: jgn smpai tersadung sudah..jalan bebaik..hahaha~~

..u hve to sit here 4 about 10 mins...


~SALAM MAULIDUR RASUL~


salam alaik...
sume org tahu hari INI adalah hari yg besar kepada seluruh umat ISLAM kerana hari ini adalah hari keputeraan RASULULLAH S.A.W...
sedar tak sedar dah 1439 tahun berlalu sejak kelahiran nabi kita yg terCINTA...
jadi sempena hari yg penuh barakah ni..jom sama2 kita singkap kembali sejarah kehidupan RASULULLAH S.A.W.. sebab aku yakin...ramai yg dah lupa tentang sirah nabi kita..

Nabi Muhammad telah dilahirkan pada 12 Rabiulawal Tahun Gajah bersamaan dengan
20 April 571 Masihi di Makkatul Mukarramah..
Ibu baginda iaitu Aminah bt Wahab adalah anak perempuan Wahab b Abdul Manaf dari keluarga Zahrah...
Ayah baginda pula bernama Abdullah yg merupakan anak kepada Abdul Mutalib. Keturunannya bersusur galur dari Nabi Ismail, anak kepada Nabi Ibrahim kira-kira dalam keturunan yang
ke-40..

Ayah baginda meninggal dunia sewaktu baginda masih berada dalam kandungan ibunya. Sementara ibu baginda meninggal dunia ketika baginda berumur kira-kira 6 tahun..

Menurut tradisi orang atasan Makkah, baginda telah dipelihara oleh seorang ibu susuan yang bernama Halimatus Sa'adiah. Seorang lagi ibu susuan baginda bernama Suwaibah Al-Islamiah..
Setelah kematian ibunya..baginda dipelihara pula oleh datuknya, Abdul Mutalib..

Ketika baginda berumur 8 tahun..datuknya meninggal dunia dan baginda dijaga pula oleh bapa saudaranya, Abu Talib. Ketika inilah baginda sering kali membantu bapa saudaranya mengembala kambing dan menemani beliau dalam urusan perdagangan ke Syam (Syiria)..

Sejak kecil, baginda tidak pernah menyembah berhala dan tidak pernah terlibat dengan kehidupan sosial masyarakat jahiliah yg penuh dengan kesesatan..
Pada usia remaja, baginda percaya sepenuhnya dengan keesaan Allah. Baginda hidup dalam keadaan yg penuh kesederhanaan..
Baginda akhirnya bertemu jodoh dengan Saidatina Khadijah, seorang wanita kaya yg berumur
40 tahun...sedangkan pada ms itu, umur baginda baru menginjak 25 tahun..

Baginda diberi gelaran Al-Amin kerana kebijksanaan baginda dalam menyelesaikan masalah berhubung dengan perletakan semula HAJARUL ASWAD di dinding KA'ABAH..
Baginda sentiasa dipercayai sebagai org tengah kepada 2 pihak yg bertelingkah untuk menyelesaikan masaalah..

Baginda itulah MUHAMMAD..
NABI TERAKHIR...yg sentiasa mengingati UMATNYA walau disaat kewafatannya...
selawat dan salam ke atas junjungan besar NABI MUHAMMAD S.A.W..
semoga kita semua sentiasa menyintai dan mengingati baginda..

YA RASULULLAH..NUHIBBUKA...

hmmm..skang aku nak cita pasal student2 aku kat skola *aku jd cikgu kat kelas KAFA sebulan sbb ganti sorang ust yg cuti bersalin..
boleh tahan la keja kat situ...
bebudak tu sume pggil aku 'Kak Nani' (sbb aku tak kasi diorang pggil aku ustazah..huhu~~)
tp..ader sorang ustaz ni sruh bebudak tu paggil aku USTAZAH...
last kali terciptalah nama USTAZAH KAK NANI..hahahaha~~diorang gabung skali..hehe~~
aku ngajar subjek AL-QURAN DAN SIRAH utk pelajar tahun 1 sampai thun 3..
dan aku jd CIKGU KELAS 1 A..
banyaknyer ragam diorang..fuh~~letih...tp pengalamn tu mmg sronok..lalala~~
kat bawah ni ader gamba student2 aku..tp tak semua la...huhu~~ comel dan klakar betol diorang nih..~~

KELAS 1 A

Font size

ni name dye ABDIN SYAKIRIN..fav student aku..haha~~ COMEL kan..?..

ni plak AIMAN HAIKAL..class monitor..dan yg paling pandai

this is my TEDDY BEAR~~haha~~his nme is Shahrul

ni AIZAL..dya selalu tembak aku dengan pmbaris 1 meter yg
ada dlm kelas..hahaha~~

ni AZIM..dya ni cam blurr sket..tp sweet..!

ANAS AJMAL..ska betol sapu sampah~~ngee~~

ni nakal nih..NABIHAN ARIF..

name budak nih FAHIM..tak makan saman langsung..
sabo je la..huhu~~

suara dya yg paling nyaring..ARISH DANI..

ni plak adek aku..HAWA..ader cam muka aku tak..??

~ANnYSA~dya baik jer...senyap..

slalu tudung dya senget..tp tetibe jer OK plak..hehe~~
ni ILYANA

IRDINA..pen ketua klas.. slalu gaduh ngn nadira..huhu~~

this is FARAH..em..ok laa..

ni MAZLINDA...

this gurl...ya ALLAH..aktif sngguh..dya selalu mnyapu
dengan si ajmal..saba je la..

NADIRA...byk cakap budak nih..huhu~~

AZRINA..tak brapa kenal alif ba ta lg..takper..pelan2..

~NAJWA~..mmg baik budak nih..

ALIA NAbILA..em..baik2..

ni pown byk cakap nih..IFFAH

KELAS 1B
~bebudak kelas nih aku tak taw name..lalala~~


ni kembar nih.. SHUHADA

kakak kembar dya..SHAHIDA








KELAS 2 A

beboodak nih mmg bagus..yg duduk tgh tu adek aku..ADAM..

yg nih..ader yg nakal nih..

they r gooood girls..



KELAS 2 B





KELAS 3 A

name dya AMIR YUSUF.. aku pggl dya YUSUF
aku ska tgk muka dya..huhu~~

budak kecik tu..nakal weh..huuhu~~slalu usik aku ngn hamster..


gurls semua baik..lalala~~


KELAS 3 B
* budak2 laki klas ni paling nakal..penat aku dibuatnya..abes suara..





this gurl..the left one..ya ALLAH...kalah budak laki..huhu~~

em...entry ni mmg panjang..tp..layan jer la..bak kata MAWAR.. ADA AKU KESAH..??
hahahaha~~(^__~)!!