Tuesday, March 3, 2009

CACTUS MUNCUL???!!!

Assalamualaikum...

Hye! cactus akhirnya muncul setelah bersusah payah menanti kemunculan internet. Huhuhu... :-) Walaupun kegiatan kita mendapat tentangan yg amat hebat dan dahsyat, cactus x kisah sbb bg cactus biarla diorang nk benci cactus asalkan cactus still anggap diorang friends walaupun perbuatan diorang mmg xkan cactus lupekan spnjg hayat n diorang pun x hingin nk ada perasaan bersalah pada kita kecuali ada beberapa kerat je.

Esok mula monthly test. Saje release tension kt cni dsmpg keinginan nk tulis blog yg membuak2. Tpkan cactus rasa, bkn kita je yg buat camni tp ramai lg dgn cara yg berbeza n ada gak yg hipokrit takut kena pulau dgn kengkawan. Btul x? After what happened to us last year, cactus trus x percayakn perempuan except certain je, lelaki lgla cactus x caya sbb klu jantina sendiri pun khianat apalagi jantina lain. Itu cactus je la. Lily, Tulip, Lavender, Mawar,Orkid ngan Dahlia ada pandangan yg berbeza plak, kan?!

Hmm... cactus harap 'putera' ciptaan cactus akan muncul suatu hari nanti. Walaupun kat dunia ni ada ramai 'putera' tapi 'putera' rekaan cactus lain skit. Sebabnya hanya 'putera' dalam khayalan cactus je yang boleh ubah perasaan takut dan tak suka cactus pada lelaki dan bukan sembarangan orang yang boleh buat begitu kerana sampai sekarang tak ada lagi lelaki yang berjaya mendekati cactus dan menarik perhatian cactus untuk mengenali diorang. Betul x, 7 flowers?

After graduate, cactus ingatkan pada diri cactus n 7flowers supaya jangan terlalu percayakan orang, buruk padahnya. Buat baik ada makna tu. Juga, cactus harap kita semua akan berjaya dalam kerjaya dan kehidupan masing2.

Ahaaa... Nak tahu x kenapa cactus pilih nickname ni utk blog ni. Sebab, pokok cactus melambangkan diri cactus sendiri. Walaupun secara zahirnya cactus nampak berduri dan kita takut untuk mendekatinya kerana takut terluka tapi sebenarnya duri itu adalah sebagai pelindung dirinya dan sekiranya kita sudah terbiasa dengan pokok cactus maka kita x akan rasa takut malah kita kan bertambah sayang pada cactus tu dan menjaganya dengan penuh kasih sayang supaya ia tak mati.

Begitu jugalah dengan cactus. Walaupun pada zahir cactus nampak sombong,garang dan serius tapi sekiranya anda sudah mula mendekati dan mengenali cactus, barulah akan tahu siapa cactus yang sebenarnya. Cactus seorang yang sensitif dan amat memerlukan sokongan dan kasih sayang sebagai semangat diri. Cactus kelihatan amat sombong pada lelaki bukan kerana cactus tak sukakan mereka tapi memang reaksi wajah cactus berlaku secara semulajadi dan mungkin kerana mahu menutup ketakutan serta kegugupan cactus apabila berdepan dengan lelaki.

Akhir kalimat, do da best 4 our march test and achieve an incredible result. Pada Lily, Tulip, Mawar, Lavender, Dahlia dan Orkid, why not u describe why u choose ur nickname in this blog? Cactus menanti jawapan anda???!!!!! ;-)

1 comment:

  1. ehem.... salam.. its me.. erm, xpecaya laki n pompuan skali gus? dasyat tuh!!.. klau laki, aku stuju but pompuan?? actually, kita xbley pecaya owg 100%.. bek pecaya benda bukan hidup cam diary kew.. hik2.. erm, y I choose DAHLIA? aku xtaw nk buh bunga apa actually, then aku search ternet, jumpa bunga dahlia.. lawa.. sbb tue aku amik.. cactus, pandgn awak mgenai 'cactus' adalah sama dgn mawar, mwar berduri... lebih kurang jew sbb da duri2.. hik2.. keylah... (^_^)hpe yg len bley terus komen n gtaw y they choose their flower..

    ReplyDelete