Friday, February 6, 2015

Emo Frog :')



Assalamualaikum w.b.t.
Hey geng :)

Sorry, post kali ni quite emo.
Kata org instinct pompuan ni kdg2 btul.
Aku tak tahu kenapa tiba-tiba datang satu perasaan yang orang-orang rapat kat sekeliling akan menjauh...


Antara beberapa sebab yg aku kaji:

1. My 2nd a.k.a last sister akan kawen next month (means I'm the only single in family)

2. Adik2 junior pun dh ramai kawen. Alhamdulillah, rakan sekelas pun sama.

3. Kwn2 terdekat a.k.a best buddies seems had their own progress (senang ckp bila2 je akn dipetik sang putera untuk bina mahligai impian)


Tetapi sbnrnya bukan sbb tu. Bkn jugak sbb cemburu atau aku sendiri tak sabar nak kawen. Not at all.
Semua org ingat akulah yg paling excited nak kawen sbb aku makhluk yg paling byk ckp tentang kawen. Of course aku ada cita2 tu tapi tu bukan penyebab aku tetiba emo.


Perasaan sedih emo yg aku rasa ni umpama perasaan seorang ibu/ayah yg amat amat rapat dgn anaknya perlu serahkan anak kesayangan diorang pada orang lain(menantu). Tu la perasaan yg sukar digambarkan.


Dulu aku tengok orang akad nikah nanges2, aku langsung tak sedih.
Tapi semakin ramai kawan2 aku yg nmpknya bakal membawa berita gembira mungkin tahun ni atau tahun depan atau tahun depan lagi dan perasaan emo tu tiba2 dtg sendiri tanpa diundang.


Astaghfirullahalazim... 
Korang belum tunang atau kawen pun aku dah dpt rasa kesedihan tu, tak terbayang bila hari tu tiba. Jangan halang aku nangis, sebab tu tangisan kebahagiaan seorg sahabat utk sahabatnya.


Korang tolong jangan ada rasa kesian kat aku kalau korang nak share berita gembira especially kalau nak kawen.
Sebab aku akan lebih sedih dan kecewa kalau akulah orang terakhir tahu.


Aku doakan semua urusan baik korang dipermudahkan. 
Aaminnn.



No comments:

Post a Comment