Friday, July 22, 2011

Kenapa aku xcantik???

Assalamualaikum wbt...

WISH 7FLOWERS HEPI 2ND ANNIVERSARY FOR DIZ YEAR...
-17/07/11-

Cantik extra...

Mgkin kita sume mesti prnh terlintas "Kenapalah aku xcantik. Tak ada pun orang minat aku mcm si polan si polan." Semua orang ada kecantikan tersendiri dan sesetengah orang sememangnya dikurniakan wajah yang begitu menarik dan membuai-buai mata yang memandang.

Pernahkah korunk letakkan diri korunk kat tempat perempuan yg extra cantik ni. Yg boleh dikatakan hampir perfectionist pakej akhlak yang amat cantik sprt wajahnya. Semestinya insan sebegini sering menjadi tumpuan mata-mata nakal atau yang xsengaja nakal serta sering menerima huluran perkenalan. Insan sebegini juga menjadi rebutan untuk dimiliki. Maka di saat itulah insan lain mula melahirkan rasa cemburu kerana para lelaki telah beralih arah pada insan itu.

Korunk tahu x apa perasaan insan yg hampir perfectionist ni? Diorg rimas... Rimas dgn mata-mata galak yang sering menghulurkan salam perkenalan & xlepas pndg pun pada diorg. Rimas walaupun berpenampilan muslimah tetap para adam memandang mcm mata xray. Rimas kerana ke mn2 saja pasti akan ada yang memandang. Rimas rimas rimas.

Kenapa cactus taip perkara ni? Sebab cactus ada kawan sebegini. Agak rapat. Dia menyatakan kerimasannya itu sehingga cactus berkali-kali mengucapkan syukur di dalam hati kerana mempunyai wajah biasa yang tidak menarik perhatian. Mungkin sesetengah perempuan cantik terlalu bangga dengan kecantikan dirinya tapi bagi yang sedar kurniaan itu dan merendah diri, pasti dia xakan menyalahgunakan kecantikan yang dimiliki. Dia bukan sekadar rimas pada lelaki malah pada perempuan2 yang tergugat dengan kecantikannya pun turut terhegeh-hegeh menyiasat serba lengkap tentang salasilah diri dia. Langsung xprivasi...

Pandangan xray lelaki terhadap perempuan umpama satu penghinaan sbb pndgn itu mcm menelanjangkan kaum hawa lebih-lebih lagi yang sudah bertutup sehabis mungkin tapi tetap menerima pandangan sebegitu dari lelaki. Amat dahsyat mata kaum adam ni ye...

Moral of the story... Pada si gadis extra cantik... Tabah dan kuatkan iman menghadapi dugaan dari mana-mana sudut serta jangan terleka dengan pujian2 yang mungkin akan memesongkan diri. Pada gadis serba sederhana dan biasa... Bersyukurlah dengan apa yang ALLAH kurniakan.. ALLAH MAHA MENGETAHUI... jangan pertikai kenapa tak ada yang sudi berkenalan dengan aku... kenapa x ada laki yang admire aku.. nmpk x hikmah kenapa kita dilahirkan biasa sbb sedangkan kita x extra cantik pun dh ada fikiran mcm tu apatah lagi kalau kita jadi extra cantik... wallahualam.

INGAT KAWAN2 ALLAH DAH TETAPKAN JODOH UNTUK KITA SEJAK SEBELUM LAHIR LAGI... YAKINLAH DENGAN JODOH KALIAN... JATUH CINTA X SEMESTINYA KERANA RUPA... :)

No comments:

Post a Comment