Thursday, July 2, 2009

Aku adalah aku!!

Salam ukhwah buat sumer...

Hmm.. ana hrp korang ingat kata2 ni smpi bila2

" BERKAWAN KERANA DIRI AKU, BUKAN KERANA SIAPA AKU "

Fahimna?? Lak tafham..

Takpe biar ana explainkan kat korang

Apa beza berkawan dgn diriku vs berkawan dgn siapa aku?!

JIKA kita berkawan kerana dirinya,

kita akan sentiasa bersama2 dgnnya ketika suka

serta duka;

kita akan mempercayainya

walaupun org lain hilang kepercayaan padanya;

kita akan menyedarkannya

walaupun kita bukan yg terpenting baginya;

kita akan menerimanya

walau apapun latar belakangnya serta sikapnya;

kita akan mempertahankannya

ketika dia memerlukan pertolongan;

TETAPI APA AKAN JADI,

JIKA kita berkawan kerana siapa dirinya,

kita akan hanya ada bersamanya

pada masa dan waktu yg tertentu;

kita akan mudah mempercayai org lain

ketika orang lain bercerita buruk tentangnya;

kita akan membiarkannya hanyut dalam kesesatan

kerana dia tidak memerlukan kita;

kita akan menjauhi dan berprasangka padanya

apabila kita tidak suka pada latar belakang serta sikapnya;

kita akan menyalahkannya sepertimana org lain

ketika dia benar2 memerlukan sokongan;

SO ana harap korang sume berpegang pada kata2 ni, key!

Utk pengetahuan korang,

Ana Berkawan Dgn Korang

Kerana DIRI KORANG SENDIRI..

So, walaupun ana tak penting bg korang

tp ana akan sentiasa sudi berkongsi masalah korang

dan membantu korang ketika korang perlukan bantuan

No comments:

Post a Comment